Rss Feed

Me and Shaklee

Me and Shaklee
Love me...Love Shaklee
  1. Pengalaman dengan Shaklee Ostematrix

    Friday 24 February 2017

    Sebelum ni akak selalu sakit-sakit badan..pastu selalu je kebas-kebas kat jari bila pegang kuat satu-satu benda tu, Bila tanya pada doctor, dia sendiri yang suggest pada akak untuk gunakan Ostematrix daripada Shaklee. Dalam hati akak..."eh..doctor ni pon consume dan percaya pada produk Shaklee jugak ke?". Akak pon try la..





    Mmmm...memang terbukti, lepas 2,3 hari guna je, akak dah dapat rasakan perbezaan pada badan. Tak de lagi dah sakit-sakit badan...tak de lagi rasa kebas-kebas kat jari jemari ni. Dalam dok percaya ini adalah disebabkan oleh penggunaan Ostematrix, ada jugak rasa tak percaya tu datang. "Betul ke Ostematrix ni boleh sembuhkan semua tu? Ke kebetulan je elok?". 





    Sebab rasa dah ok, akak pon stop la penggunaan Ostematrix. Akak kan lagi pandai daripada doctor...hehehehe 😅😅😅 Amikkkkk kau...teros datang smula sakit-sakit badan dan kebas kat jari-jari. Tak pasal-pasal dapat pengajaran baru kan! So start daripada itu, akak teruskan je penggunaan Ostematrix...sebab tanak 2 benda tu berulang semula pada akak..



    Apa yang ada dalam Oste ni? Apa yang membuatkan akak tak sakit-sakit badan dan kebas kat jari-jari lagi? Akak pon google la..cari pada yang pakar untuk nak tanya apa yang ada dalam Oste yang telah merubah hidup akak...ececewah....😎😎😎. Rupa-rupanya..dalam Oste bukan setakat ada KALSIUM (yang kita memang dah tau kebaikannya untuk tulang), tapi ada jugak MAGNESIUM, VITAMIN D, BORON, MANGANESE, KUPRUM & ZINK.

    Jom kita tengok pulak apa kebaikan setiap satu mineral yang ada dalam Oste ni..(selain untuk mengekalkan tulang yang sihat la kan? 😉)


    • Vitamin D - Membantu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Vegetarian, yang kurang terdedah kepada matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu menyambil supplement vitamin D.

    • Magnesium – Ini merupakan ion positif nombor 2 yang paling penting dalam badan kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.

    • Zink, boron, manganese dan kuprum – Memelihara metabolisma kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan mengahalang arthritis



  2. 0 comments:

    Post a Comment