Rss Feed

Me and Shaklee

Me and Shaklee
Love me...Love Shaklee
  1. Infused Water?

    Thursday 20 April 2017


    Dua tiga menjak ni akak akan bawak sebijik lemon ke ofis ataupun tros buat kat umah dah siap-siap. Konon-konon nak buat air detox la. Nak kempiskan perut kaedahnya! Huhuhu…bila org tanya sampai naik segan akak nak jawap kan. Perot dah ala-ala macam orang pregnant 3 bulan. Padahal hanya mengandungi lemak-lemak je kan L. Semalam ada sorang kawan tu tegor akak dalam lif. Tanya mana air lemon akak. Dia kata nampak macam sedap je bila akak bawak botol air detox tu kelmarin.


    Kenapa guna lemon? Meh sini akak nak story mory sket pasal lemon dan air detox ni ha. Lemon ni sebenarnya dah lama dipercayai sebagai buah yang kaya dengan manfaat dalam dunia kesihatan ataupun kecantikan. Salah satu manfaat lemon yang orang dok sibukkan adalah lemon ni berupaya untuk nak mendetox kan badan ataupun dalam ayat yang mudahnya adalah membersihkan badan daripada racun dan toksin. So tak hairan la kalau lemon ni banyak digunakan oleh masyarakat sebagai Infused water. Infused water ni apa pulak? Sama je la sebenarnya macam air detox tu. Air kosong yang dicampurkan dengan buah-buahan, halia, daun pudina, serai dan lain-lain.


    Sebab akak suka masam-masam, akak guna la lemon. Bila akak google pasal detox ngan lemon nih, barulah akak tau yang rupanya detox lemon ni disebut sebagai master cleanse diet yang mana paling efektif untuk membersihkan toksin daripada badan. Nak buat pon senang. Kita hanya perlu mengamalkan air perahan lemon ni selama 10 hari. Lepas habis diet detox lemon ni, kita akan rasa badan lebih segar dan ringan tau. Artis Hollywood yang seksi meksi cam Beyonce Knowles pon buat air detox lemon ni tau! Yang paling penting skali…detox lemon ni membantu membakar lemak pada badan dan melicinkan kulit.

    Menurut infomasi yang diperolehi daripada laman BoldSky.com, air detox lemon ni elok diminum di pagi hari. Ini bertujuan untuk membantu mendetoks badan dan seterusnya menurunkan berat badan. Jus lemon digunakan sebagai bahan semulajadi dan boleh dicampurkan dengan buah-buahan yang lain. So sekarang akak nak share manfaat yang boleh kita dapat kalau menjalani diet detox lemon:

    πŸ’–πŸ’•πŸ’•πŸ’– Detox
    ·     Lemon popular untuk detox semulajadi untuk menyingkirkan racun-racun dalam badan. Caranya dengan merendamkan lemon dalam air suam atau air sejuk tanpa dicampurkan dengan gula.

    πŸ’–πŸ’—πŸ’–Menurunkan berat badan

    ·         Minum air lemon dapat menurunkan berat badan dengan cara membakar lemak-lemak dalam badan. Caranya dengan memerah jus lemon dan tambahkan pada segelas air suam atau air sejuk.Haa..yang ni pon jangan tambah gula tau! Oleh sebab kita nak menurunkan berat badan, penggunaan gula adalah dilarang. Hehehe…gula ni karbohidrat. Lebih karbohidrat kan tak elok

    πŸ’–πŸ’•πŸ’–πŸ’–Mengatasi masalah pernafasan
    ·         Minum lemon di pagi hari membantau mengatasi masalah pernafasan. Terutama untuk orang-orang yang ada asma dan elergi. Air lemon ni akan membantu mengeluarkan kahak.

    πŸ’–πŸ’•πŸ’–πŸ’–Mengempiskan perut
    πŸ’–πŸ’•πŸ’–πŸ’–Meningkatkan imunisasi badan serta membuang toksin dalam badan
    πŸ’–πŸ’•πŸ’–πŸ’– Mencuci sistem dalaman tubuh badan
      πŸ’–πŸ’•πŸ’–πŸ’– Mencantikkan kulit keranan kandungan Vitamin C yang tinggi.


    Step by step nak buat air detox ni:





     Dalam pic ni dia gunakan nenas. Sape yang nak cuba nanti boleh lah gantikan dengan lemon atau buah-buahan yang lain. Paling best masukkan buah-buahan yang berwarna-warni. Lagi tambah semangat nak minum air ni nanti tau!!! Boleh tambahkan jugak dengan chia seeds untuk menjadikan korang lebih kenyang.



  2. 0 comments:

    Post a Comment